Az idei évben első alkalommal a szabási telephelyen találkoztak az intézmény mentálhigiénés munkatársai, ahol a segítő beszélgetésről és a konfliktuskezelésről hallottak előadást Dr Bollók Sándortól, a Nagyatádi Kórház pszichiátriai rehabilitációs osztályának főorvosától.
Főorvos úr elmondta, hogy a konfliktus két vagy több személy között fellépő összeütközés, melynek során az igények kielégítése egymással ellentétbe kerül. Az előadó ismertette a konfliktusok szintjeit és a konfliktuskezelési stratégiákat. Mindkét fél a győzelemre törekszik, ennek megszerzése érdekében mozgósítja erőforrásait. Ha van győztes, lesz vesztes is, mely negatív érzelmeket generálhat, akár negatív cselekedeteket eredményezhet. A segítőnek itt nagy szerepe van, mert a kialakult helyzetben a kompetencia határok betartása mellett egy békés lezárásra kell törekedni. Segíteni tud abban is, hogy a konfliktus megoldására a partnerek az eredeti elképzelésüktől teljesen eltérő megoldást találjanak, így mindkét fél nyertesnek érezheti magát. Fontos, hogy a segítő személyzet figyeljen az ellátottak viselkedésére, magatartására. Lehetőség szerint a konfliktusok még kezdeti szakaszban megoldást nyerjenek. A továbbképzés második felében kapcsolódva az előző témához a segítő beszélgetés jelentőségét emelte ki a főorvos úr. Elmondta, hogy a segítő személy feladata a kliens fejlődésének, képességei feltárásának támogatása. Továbbá az emberi értékek megtalálása, a belső erőforrások mozgósítása. Az ellátottnak érezni kell a pozitív elfogadást, hogy itt és most az ő problémája kerül előtérbe, minden bírálat és vélemény megfogalmazás nélkül. A segítő hivatás a legszebb foglalkozás, mely magában hordozza az empátiát és a toleranciát egyaránt.
A mentálhigiénés találkozó résztvevői hasznos ismeretekkel bővülve tértek haza.